Translate

niedziela, 30 listopada 2014

Testowanie nożyków firmy Victorinox *

Post dotyczy noży firmy Victorinox (na końcu postu zamieściła linki odsyłające na stronę oferującą testowane przeze mnie noże).

Ostatnio otrzymałam 2 noże firmy Victorinox do przetestowania. Firma ta daje dożywotnią gwarancję na noże. Wcześniej tą firmę kojarzyłam jedynie z produkcji scyzoryków, no ale zgłębiłam temat i okazało się, że firma oferuje nie tylko bardzo dobrej jakości scyzoryki, ale również szeroką gamę noży, sztućców itp. Ja akurat dostałam do przetestowania dwa małe nożyki o długości ostrza 10 cm i 11 cm o ząbkowanym ostrzu.
Nożyk o zaokrąglonym ostrzu jest wielofunkcyjny, na jednej ze stron znalazłam informację, że jest przeznaczony do krojenia kiełbasy i pomidorów, natomiast ten z ostrym ostrzem jest sklasyfikowany do obierania lub krojenia jarzyn, no ale jak to zwykle w życiu bywa w domowym zaciszu, bez względu na wstępną klasyfikację producenta, różnymi nożykami kroimy lub próbujemy kroić prawie wszystko...
... i tak też postanowiłam przetestować otrzymane nożyki...
 Aby lepiej zobrazować przeprowadzone przeze mnie testy postanowiłam przyznawać gwiazdki (punkty) testowanym przeze mnie artykułom w następujących kategoriach:
  • funkcjonalność
  • jakość wykonania
  • wygląd
  • cena
Maksymalną ilość gwiazdek (punktów) jaką może zdobyć testowany produkt to 5.

Funkcjonalność - 5/5 
Nożyki są bardzo ostre. Nawet najtwardsze owoce i warzywa kroi się jednym pociągnięciem ostrza. Uwaga na palce:-) Cięłam nimi między innymi wędlinę, cytrynę, marchewki, cebulę, jabłko. I dają radę ze wszystkim, a co najważniejsze oprócz ostrości, pomimo ząbkowanego ostrza nie szarpią ciętej żywności. Poza tym noże dobrze trzymają się w dłoniach i są lekkie. 

Jakość wykonania - 4/5
Co do jakości wykonania... samo ostrze, co jest oczywiście w nożu najważniejsze jest wysokiej jakości, nie ma widocznych zadrapań, defektów, jest estetycznie wykonane i bardzo ostre. Jedyne do czego mogę się przyczepić to rękojeść. Zwykła plastikowa, bez szału. W mokrych dłoniach, taka rękojeść może się ślizgać, co w najlepszym wypadku jedynie utrudni krojenie... No ale to jest moja subiektywna opinia... ja jednak preferuję rękojeść wykonaną z drewna, laminatu z warstw włókna szklanego lub termostatycznej gumy. Niestety tego typu rękojeści znacznie podwyższają cenę noża.

Wygląd - 4/5
Ogólne wrażenie estetyczne testowanych noży jest bardzo dobre... Ostrze jest klasyczne wykonane z małym szarym logo firmy...prosto i klasycznie...i tak lubię najbardziej... tak jak wcześniej wspominałam jedynie rękojeść obniża ogólne wrażenie. No ale jeżeli o wygląd chodzi to już sprawa indywidualna, czy komuś się coś podoba, czy nie. Jeżeli chodzi o te rękojeści, których się tak czepiam, to na ich obronę jest dostępność w różnych kolorach.

Cena - 5/5
Cena bardzo przystępna. Akurat sklep internetowy (klik) , który zlecił mi testowanie nożyków wycenił je na 18,50 zł - nóż do obierania i 17,60 zł - nóż wielofunkcyjny. Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że za tej jakości produkt cena jest atrakcyjna. Biorąc pod uwagę jeszcze dożywotnią gwarancję na nożyki... to nic tylko kupować.

Jeżeli kogoś zainteresowały przetestowane przeze mnie nożyki, można je w prosty sposób nabyć na jednej ze stron internetowych. Poniżej zamieściłam linki, do poszczególnych nożyków:
Nóż wielofunkcyjny Victorinox ostrze 10,5 cm - (klik)
Nóż wielofunkcyjny Victorinox ostrze 10 cm - (klik)
PODPIS




*Jest to jedynie moja subiektywna ocena testowanych przeze mnie noży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawienie swojej opinii:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj